Pages

Perkhidmatan van sewa di Kuching, Sarawak

Assalammualaikum w.b.t..

Adakah anda memerlukan perkhidmatan van sewa untuk memudahkan percutian anda semasa berada di Kuching, Sarawak? Kami menyediakan perkhidmatan van sewa yang berdaftar kepada pelancong-pelancong sama ada dari dalam atau luar negeri.Pemandu van sewa kami adalah seorang yang berpengalaman di dalam perkhidmatan van sewa ini iaitu sejak tahun 2003. Perkhidmatan van sewa yang kami sediakan juga akan melancarkan lagi perjalanan percutian anda sekeluarga atau rombongan lawatan yang anda rancangkan ke Kuching. Perkhidmatan van sewa kami menyediakan kemudahan yang selesa seperti penghawa dingin dan menjanjikan ketepatan masa perjalanan anda ke destinasi. Harga yang kami akan tetapkan amat berpatutan dan boleh dibawa berunding.RM200 bermula 8.00am hingga 5.00pm.Segala permintaan boleh dipertimbangkan.

Di antara tempat-tempat yang biasa dikunjungi atas permintaan pelanggan adalah Kampung Budaya, Taman Negara Bako, Pasar Minggu Satok, Pusat Hidupan Liar Matang, Serikin, Waterfront, Muzium Kuching dan Muzium Sarawak serta banyak lagi tempat menarik yang boleh anda kunjungi.

Jika anda berminat dengan perkhidmatan yang kami sediakan, sila hubungi kami segera:

No tel: 016-8839792(cel), Encik Sofi bin Bujang.
: 0148977033(cel), Cik Norazzah binti Sofi.





Antara tempat MENARIK yang boleh anda kunjungi semasa menikmati perkhidmatan van sewa kami semasa berada di Kuching, Sarawak..

Monday, April 26, 2010

Pusat Hidupan Liar Matang / Matang Wild Life Centre


Pusat Hidupan Liar Matang terletak kira-kira 35km dari Kuching. Kawasan hutan hujan yang besar dan berpagar yang terletak di Taman Negara Kubah adalah tempat tinggal hidupan liar yang semakin pupus. Di sini sebuah program latihan telah diadakan untuk mengajar Orang Utan yang telah kematian ibubapa atau yang diselamatkan daripada menjadi haiwan peliharaan tentang cara untuk hidup di hutan. Pengunjung akan dapat melihat banyak Orang Utan di sini terutama sekali pada waktu mereka diberi makan. Selain dari primat yang comel ini, ada juga Beruang Madu, Rusa Sambar, musang Civet dan tiga buah rumah burung yang mengandungi Helang Laut, burung Kenyalang dan burung-burung lain di Sarawak.

Pusat ini menyediakan peluang yang baik untuk para pengunjung melihat Orang Utan tetapi haiwan lain mungkin agak sukar untuk dilihat.

3 comments:

  1. behati2 nk pilih van kalo nk g swok....van sewa kuning khas bawo org2 swok bkn pelancong...ati2 ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Van kami berlesen dan layak utk membawa pelncong2..bukan org2 swak shja..tak pernah memilih customer..

      Delete
  2. Salam, ada x nombor untuk pemandu van ke zon kabong/engkelili/saratok dll??dari kuching/samarahan..TQ

    ReplyDelete